Οξειδωμένη μπρούντζινη σκακιέρα και οξειδωμένα μπρούντζινα πιόνια εμπνευσμένα από τα περίφημα κυκλαδίτικα αγάλματα.
Περιλαμβάνεται ξύλινη θήκη.
Ύψος βασιλιά: 9,7 εκατοστά/3,8”.
Η κυκλαδική τέχνη περιλαμβάνει την εικαστική τέχνη του αρχαίου κυκλαδικού πολιτισμού, ο οποίος άνθισε στα νησιά του Αιγαίου Πελάγους από το 3300 – 2000 π.Χ. Μαζί με τους Μινωίτες και τους Μυκηναίους, οι Κυκλάδες συγκαταλέγονται στους τρεις κύριους πολιτισμούς του Αιγαίου. Η κυκλαδική τέχνη περιλαμβάνει λοιπόν έναν από τους τρεις κύριους κλάδους της αιγαιοπελαγίτικης τέχνης. Η πιο γνωστή τέχνη αυτής της περιόδου είναι οι μαρμάρινες μορφές που συνήθως ονομάζονται «είδωλα» ή «ειδώλια», αν και κανένα όνομα δεν είναι ακριβές: ο πρώτος όρος υποδηλώνει μια θρησκευτική λειτουργία κάτι που σε καμία περίπτωση δεν έχει συμφωνηθεί από ειδικούς, και το τελευταίο δεν ισχύει σωστά για τα μεγαλύτερα μεγέθη, τα οποία έχουν σχεδόν φυσικό μέγεθος. Αυτές οι μαρμάρινες φιγούρες φαίνονται διάσπαρτες στο Αιγαίο, υποδηλώνοντας ότι αυτές οι φιγούρες ήταν δημοφιλείς μεταξύ των ανθρώπων της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η πλειοψηφία αυτών των μορφών, ωστόσο, είναι εξαιρετικά στυλιζαρισμένες αναπαραστάσεις της γυναικείας ανθρώπινης μορφής, που τυπικά έχουν επίπεδη, γεωμετρική ποιότητα που τους δίνει μια εντυπωσιακή ομοιότητα με τη σημερινή σύγχρονη τέχνη. Ωστόσο, αυτό μπορεί να είναι μια σύγχρονη παρανόηση, καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι τα ειδώλια ήταν αρχικά ζωγραφισμένα με έντονο χρώμα. Η πλειοψηφία των ειδωλίων είναι θηλυκά, απεικονίζονται γυμνά και με τα χέρια διπλωμένα στο στομάχι. Οι περισσότεροι συγγραφείς που εξέτασαν αυτά τα τεχνουργήματα από ανθρωπολογική ή ψυχολογική σκοπιά υπέθεσαν ότι είναι αντιπροσωπευτικά μιας Μεγάλης Θεάς της φύσης, σε μια παράδοση συνεχή με αυτή των νεολιθικών γυναικείων μορφών όπως η Αφροδίτη του Βίλλεντορφ. Ο Βασιλιάς αντιπροσωπεύει μια ισχυρή ανδρική φιγούρα με φαρδύς ώμους ενώ το είδωλο της βασίλισσας είναι αφιερωμένο στην πιο σημαντική περίοδο στη ζωή μιας γυναίκας, την εγκυμοσύνη. Το σχήμα του Επισκόπου έχει ενδεικτικές γραμμές με τα χέρια κάτω από το στήθος και τα πόδια μαζί. Ο Ιππότης είναι ένα άλογο από τον πόλεμο της Τροίας, που βρέθηκε στην ανάγλυφη διακόσμηση ενός αγγείου στο νησί της Μυκόνου. Το Κάστρο είναι ένα αντίγραφο της τεράστιας μαρμάρινης εισόδου ναού 2500 ετών, που εξακολουθεί να αποτελεί το ορόσημο του νησιού της Νάξου. Τέλος, το Πιόνι είναι το κεφάλι του πιο γνωστού μαρμάρινου ειδώλου αυτής της περιόδου.
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.